Direct contact: 06 2888 6931
 

SEO website analyse

De start naar succesvol online ondernemen op het internet

Verkoop je een prachtig product, lever je een geweldige dienst of wil je anderszins mensen in beweging zetten maar je website of shop wordt niet gevonden? Dan is een SEO webanalyse de 1e stap naar online succes.

Door je site te analyseren kunnen we naar boven halen waarom je website niet, of onvoldoende, presteert in de zoekmachines; wellicht zijn er blokkades in je html, heb je te weinig (unieke) tekst, kunnen bezoekers de weg slecht vinden op je site etc. De SEO webanalyse brengt de onderste steen boven en biedt je een handvat waarmee je je website zoekmachine- en dus klantvriendelijker kunt maken.

 

Bij een SEO website analyse kijken we naar de volgende componenten:

  1. Techniek (html, web structuur)
  2. Content (keywords, tekst & plaatjes en meta tags)
  3. Populariteit (social media & backlinks)
  4. Usability & design (gebruiksvriendelijkheid en aantrekkelijkheid)
 

Optimaliseer zelf je website

De uitslag van de SEO webanalyse krijg je gepresenteerd in de vorm van een to-do lijst waarmee jij en/of je webdeveloper direct aan de slag kan. In de lijst worden de belangrijkste punten weergegeven die de zoekmachine- en gebruiksvriendelijkheid van je website negatief beïnvloeden en hoe je dit kunt oplossen. Ook is het van belang te weten waarmee je site al wel goed presteert.
 

Wat kost een SEO website analyse?

De introductieprijs voor de SEO analyse is € 769,00. Dit is inclusief 2 uur SEO basics training.
Voor de training gebruiken we de analyse van je site als basis. Samen gaan we aan de hand van voorbeelden alle genoemde punten nog eens na. En tijdens de training kun je natuurlijk nog van alles vragen.

De training geeft je een uitstekende SEO basiskennis en stelt je in staat je site op belangrijke punten zelf bij te houden.

Vraag vandaag nog een SEO webanalyse aan en verbeter je prestaties!


Wil je weten of een SEO webanalyse geschikt is voor jouw website, dan kun je bellen voor een gratis SEO Quickscan: 06 2888 69 31 of stuur een berichtje.

 

 

---------------
 

De SEO webanalyse componenten uitgelicht

 

De technische seo analyse

Bij de techniek gaat het over het algemeen om zaken die zich aan de achterkant van je site afspelen en niet direct zichtbaar zijn voor je bezoeker. Des al niet te min is de techniek de 1e en belangrijkste component bij zoekmachine optimalisatie.

Al is je site of shop nog zo mooi vormgegeven, heb je unieke, doelgroep gerichte teksten op je site en fantastische aanbiedingen; als er technische hindernissen zijn waardoor Google je pagina’s niet kan indexeren blijf je onzichtbaar. Door de html van je website te analyseren kan ik mogelijke blokkades in de code opsporen en suggesties doen voor verbetering. Focus ligt daarbij met name op de laadsnelheid van je website.
 

De content & zoekterm analyse

Als we het hebben over content dan gaat het om tekst. Die webpagina’s op je site waarbij alle content goed aansluit bij de zoekvraag van je potentiele klanten maken de grootste kans op succes.

Niet alleen de direct leesbare tekst op je site is van belang voor seo, maar ook (alt) teksten bij plaatjes en video’s, de teksten in buttons, je ankerteksten (interne links) en meta tags dragen bij aan je positie in de zoekmachine.

Voor zoekmachine optimalisatie is het van cruciaal belang te weten wie de doelgroep is en met welke zoekwoorden of zoekwoorden ze jou site willen of zouden moeten kunnen vinden. Wij analyseren de huidige staat van je content en bekijken of je gebruikte zoektermen aansluiten bij je doelgroep.
 

Populariteit; backlinks en social media

De laatste component, maar voor SEO beslist niet de minste is de populariteit van je site. Het aantal relevante en kwalitatief hoogwaardige links van andere sites naar jou site of shop, het aantal ‘likes’ via Facebook of de plusjes van Google spelen een steeds grotere rol voor een goede positie in de zoekresultaten.

We gaan bekijken hoeveel sites linken naar de website, wat de kwaliteit of waarde van deze links is en geven je tips & tricks hoe je het aantal links kunt verhogen en/of verbeteren.
 

Design en usability

Om je product of dienst te kunnen verkopen is natuurlijk een hoge ranking in de zoekmachine van het grootste belang. Niet gevonden blijft per slot van rekening ongezien. Een hoge ranking is echter geen garantie voor conversie (verkoop).

Het uiterlijk van je site en het gebruiksgemak (usabilty) bepalen in belangrijke mate of een bezoeker ook bereid is een product of dienst bij je af te nemen. Bezoekers die slecht hun weg vinden op je site, het overzicht kwijtraken of op andere wijze afgeleid worden, zullen je site al snel weer verlaten. We geven je dus ook advies hoe je het gebruiksgemak kunt verbeteren, je design op je doelgroep afstemt en je bezoekers kunt verleiden tot het doen van een aankoop, zich te abonneren op je nieuwsbrief of een andere, gewenste actie uitvoeren.

Heb je nog vragen over de webanalyse, aarzel dan niet en neem contact op. Bel direct met 06 2888 69 31 of stuur een bericht.